USA

(Denne bloggen ble startet 1 mars... ja, jeg er litt lat)

Hello
Blogg tid.

Siden sist har jeg vrt i USA. Jiess, p PyCon, hvor jeg var frivillig crew sak. Audio Visual. Fikk mtt nye mennesker og lrte en noen sm ting og tang. PyCon ble holdt p Hyatt hotell i Peachtree Str. Atlanta, Georgia USA.

DAG 1:
Ok, s. Dagen startet med en veldig travel og litt for dramatisk natt/morgning. Flyet gikk super tidlig, og pakkingen startet i litt vel seneste laget. Vi rakk flyet perfekt, rett inn og take-off \o/ Stress med andre ord. Landet i Frankfurt sm stressa og trtt. Hadde heldigvis noen timer fr flyet til Atlanta gikk. Hva de timene ble brukt til har gtt i glemmeboka, vi stod i k eller noe tror jeg. S var det en liten fly tur igjen. P ca ni timer. Jasus, etter den turen var jeg sikker p at rompa hadde grodd fast i setet, men s feil kan man ta. Og torturen var ikke over riktig enda. Atlanta Air Port = stedet vrre en helvette. Amerikanerne er jo s sinnsvakt paranoide at de gjr reisende fra andre land overnervse, vet at jeg i allefall var det. Det var en svr terminal... bukte vel mer eller mindre to? tre? timer p komme ut av terminalen (husker ikke helt hvor mange timer vi brukte, men det tok sin tid) Det gikk gjenn om to secyrity kontroller, koffertene ble scannet minst to ganger. Trodde jeg sskulle besvime av nervsitet under "forhret", er vel mer eller mindre det det er. En sint stor man som like gjrne vrt en gangster mafia, stod og sprte meg sprsml; What's your purpose for coming to America, what're yo gonna do here. Endte opp med si at jeg skulle p en konferanse, for pentagon... ups, PyCon :S ok, se det for deg, jeg str ved skranken som var ganske hy i tilleg til at vakten var ganske stor og stod p en "forhyning" eller hva n man skal kalle det, str der med bustette heste hale, sprut rd i annsiktet, og med en gigantisk kosebamse hai i armene... ca slik flte jeg meg.

Nu vel. Frste inntrykk av Atlanta: h nei, for et hrlt sted. Det hrste som traff oss nor vi gikk fra MARTA (metro/underground/T-bane, what ever you prefer) til hotellet (ruten gikk gjennom et shopping mall, s vi slapp g ute, mkay) var den forferdlige fettete frityr lukten som satte seg i hals og nese. Det var serist kvalmende. Heldigvis var ikke denne lukten i hotellet.
Hotellet var stort... alt i statene er vel mer eller mindre stort.

(Hyattregency, Peachtree str. Atlanta Georgia USA)

Etter ha parkert kofforten p hotellet og tatt en liten dusj, ble det handletur med danskene. Jiey, danskene \o/ Tobias og Kasper, som jeg jobbet p TG sammen med, og to andre, Sren og Anders. Vi dro til Target. LOL, de hadde rulatorer der, elektriske!!! Den mtte bare rnes med. Prvde ta noen do-nuts. men batteriet dde, hehe.

S husker jeg ikke helt i hvilken rekkeflge ting skjedde, snn gr det nr man bruker s lang tid p sette seg ned blogge. Men men, det kommer snn i ca. riktig rekkeflge.

Den frste dagen gikk til sette opp laptopene og sette opp rommene.

(litt av crewet)

(sortering av kits)

(oppsett av den store hallen)

Som flinke hardt jobbende frivillige fikk vi mat. Omnom nom. Lunsjen p hotellet var jo s sinnsvakt gigantiske... tre retter... Det var ogs store kaffebuffeter der, snn i pausen, mmmmm, teeeeee. Kaker ble satt ut under pausene ogs. Alt er stort i statene... nuff said...

(jeg har aldri sett s mye pizza p en gang...)

(skilt ved hard rockcafe)

Dette ble da min lille arbeidsstasjon jeg delte med Frank, the funny american guy \o/ (han p bilde er ikke Frank btw. det er Chairmanof the Python Software Foundation)

(en av de siste dagene var det et panel som svarte p sprsml)

Fridager
De siste dagene fr hjemreisen hadde vi mulighet til se oss litt rundt.

Vi var innom Georgia Aquarium som er verdens nest strste aquarium, er vel i japan de har ett som er strre. De hadde mye tilby, desverre gikk kameraet mitt tom for strm >: sa jeg fikk ikke tatt bilde av alt. Det var en ting jeg ble lei meg for at jeg ikke fikk tatt bilde av, og det var nr jeg matet cownose rays... eller nr jeg klappet de sm haiene. Dette skjedde i et lite touch pool, hvor vi kunne ta p de \o/

(de hadde ogs fire hvalhaier der, og man kunne dykke i den store tanken hvor de ble holdt, men det kostet penger. Egentlig var det ikke s dyrt, om man tenker p hva man fr. Men det var penger jeg ikke hadde der og da)

Vi leide en bil og dro en tur til Stone Mountain... Hehe, fjell... det kalles en bakke:P og en tur innom Savannah. Ble litt engstelig nr vi var i Savannah, det s ikke spessielt trivelig ut der... men det var ikke s ille nr man kom seg til havna. Jeg var jo ogs omringet av seks karer s det gikk greit:P

("fjellet" er granitt, det var mange som hadde hugged inn rstall o.l.)

(Her var det sumptrr isteden for bjrk som stod langs veien)

(jeg fikk kanelsnurrbolle med masse glasur p \o/)

Vi tok en tur til CNN hovedbygg i Atlanta. Det var egentlig ikke s veldig mye se p der, de jeg dro med rettet ogs p tour guiden vi fikk... fail:P

(crazy aussie, Ryan ftw)

(bilder fra marta... our local transport \o/)

Og sist men ikke minst, en liten tur til botanisk hage, koseliiiig. Tropehage og labratorier ftw \o/

(orkidhagen)

(det var dyr inne i drivhuset, giftige frosker, skilpadder og en rar type fugl)

Ok, det er det jeg har for denne gang... dette ble et langt innlegg, alikevel er det ting jeg ikke har ftt skrevet ned. Men jeg vil gjerne takke Carl Karsten, Ryan Verner, Frank Duncan, Ewa Jodlowska,David Noble, Tobias Hansen, Kasper Kristoffersen, Anders Bruun Olsen og Sren Pettersen for en fin tid sammen i statene \o/ ser frem til neste r.

Ah, n orker jeg ikke mer USA blogging, jeg har TG blogge om ogs...