USA

(Denne bloggen ble startet 1 mars... ja, jeg er litt lat)

Hello
Blogg tid.

Siden sist har jeg vært i USA. Jiess, på PyCon, hvor jeg var frivillig crew sak. Audio Visual. Fikk møtt nye mennesker og lærte en noen små ting og tang. PyCon ble holdt på Hyatt hotell i Peachtree Str. Atlanta, Georgia USA.

DAG 1:
Ok, så. Dagen startet med en veldig travel og litt for dramatisk natt/morgning. Flyet gikk super tidlig, og pakkingen startet i litt vel seneste laget. Vi rakk flyet perfekt, rett inn og take-off \o/ Stress med andre ord. Landet i Frankfurt små stressa og trøtt. Hadde heldigvis noen timer før flyet til Atlanta gikk. Hva de timene ble brukt til har gått i glemmeboka, vi stod i kø eller noe tror jeg. Så var det en liten fly tur igjen. På ca ni timer. Jasus, etter den turen var jeg sikker på at rompa hadde grodd fast i setet, men så feil kan man ta. Og torturen var ikke over riktig enda. Atlanta Air Port = stedet værre en helvette. Amerikanerne er jo så sinnsvakt paranoide at de gjør reisende fra andre land overnervøse, vet at jeg i allefall var det. Det var en svær terminal... bukte vel mer eller mindre to? tre? timer på å komme ut av terminalen (husker ikke helt hvor mange timer vi brukte, men det tok sin tid) Det gikk gjenn om to secyrity kontroller, koffertene ble scannet minst to ganger. Trodde jeg sskulle besvime av nervøsitet under "forhøret", er vel mer eller mindre det det er. En sint stor man som like gjærne vært en gangster mafia, stod og spørte meg spørsmål; What's your purpose for coming to America, what're yo gonna do here. Endte opp med å si at jeg skulle på en konferanse, for pentagon... ups, PyCon :S ok, se det for deg, jeg står ved skranken som var ganske høy i tilleg til at vakten var ganske stor og stod på en "forhøyning" eller hva nå man skal kalle det, står der med bustette heste hale, sprut rød i annsiktet, og med en gigantisk kosebamse hai i armene... ca slik følte jeg meg.

Nu vel. Første inntrykk av Atlanta: åh nei, for et hærlt sted. Det hørste som traff oss nor vi gikk fra MARTA (metro/underground/T-bane, what ever you prefer) til hotellet (ruten gikk gjennom et shopping mall, så vi slapp å gå ute, mkay) var den forferdlige fettete frityr lukten som satte seg i hals og nese. Det var seriøst kvalmende. Heldigvis var ikke denne lukten i hotellet.
Hotellet var stort... alt i statene er vel mer eller mindre stort.

(Hyatt regency, Peachtree str. Atlanta Georgia USA)

Etter å ha parkert kofforten på hotellet og tatt en liten dusj, ble det handletur med danskene. Jiey, danskene \o/ Tobias og Kasper, som jeg jobbet på TG sammen med, og to andre, Søren og Anders. Vi dro til Target. LOL, de hadde rulatorer der, elektriske!!! Den måtte bare rånes med. Prøvde å ta noen do-nuts. men batteriet døde, hehe.

Så husker jeg ikke helt i hvilken rekkefølge ting skjedde, sånn går det når man bruker så lang tid på å sette seg ned å blogge. Men men, det kommer sånn i ca. riktig rekkefølge.

Den første dagen gikk til å sette opp laptopene og sette opp rommene.

(litt av crewet)

(sortering av kits)

(oppsett av den store hallen)

Som flinke hardt jobbende frivillige fikk vi mat. Omnom nom. Lunsjen på hotellet var jo så sinnsvakt gigantiske... tre retter... Det var også store kaffebuffeter der, sånn i pausen, mmmmm, teeeeee. Kaker ble satt ut under pausene også. Alt er stort i statene... nuff said...

(jeg har aldri sett så mye pizza på en gang...)

(skilt ved hard rock cafe)

Dette ble da min lille arbeidsstasjon jeg delte med Frank, the funny american guy \o/ (han på bilde er ikke Frank btw. det er Chairman of the Python Software Foundation)

(en av de siste dagene var det et panel som svarte på spørsmål)

Fridager
De siste dagene får hjemreisen hadde vi mulighet til å se oss litt rundt.

Vi var innom Georgia Aquarium som er verdens nest største aquarium, er vel i japan de har ett som er større. De hadde mye å tilby, desverre gikk kameraet mitt tom for strøm >: sa jeg fikk ikke tatt bilde av alt. Det var en ting jeg ble lei meg for at jeg ikke fikk tatt bilde av, og det var når jeg matet cownose rays... eller når jeg klappet de små haiene. Dette skjedde i et lite touch pool, hvor vi kunne ta på de \o/

(de hadde også fire hvalhaier der, og man kunne dykke i den store tanken hvor de ble holdt, men det kostet penger. Egentlig var det ikke så dyrt, om man tenker på hva man får. Men det var penger jeg ikke hadde der og da)

Vi leide en bil og dro en tur til Stone Mountain... Hehe, fjell... det kalles en bakke:P og en tur innom Savannah. Ble litt engstelig når vi var i Savannah, det så ikke spessielt trivelig ut der... men det var ikke så ille når man kom seg til havna. Jeg var jo også omringet av seks karer så det gikk greit:P

("fjellet" er granitt, det var mange som hadde hugged inn årstall o.l.)

(Her var det sumptrær isteden for bjørk som stod langs veien)

(jeg fikk kanelsnurrbolle med masse glasur på \o/)

Vi tok en tur til CNN hovedbygg i Atlanta. Det var egentlig ikke så veldig mye å se på der, de jeg dro med rettet også på tour guiden vi fikk... fail:P

(crazy aussie, Ryan ftw)

(bilder fra marta... our local transport \o/)

Og sist men ikke minst, en liten tur til botanisk hage, koseliiiig. Tropehage og labratorier ftw \o/

(orkidèhagen)

(det var dyr inne i drivhuset, giftige frosker, skilpadder og en rar type fugl)

Ok, det er det jeg har for denne gang... dette ble et langt innlegg, alikevel er det ting jeg ikke har fått skrevet ned. Men jeg vil gjerne takke Carl Karsten, Ryan Verner, Frank Duncan, Ewa Jodlowska, David Noble, Tobias Hansen, Kasper Kristoffersen, Anders Bruun Olsen og Søren Pettersen for en fin tid sammen i statene \o/ ser frem til neste år.

Ah, nå orker jeg ikke mer USA blogging, jeg har TG å blogge om også...